mandag den 28. marts 2016

Prag og Påske

Hende den skønne og jeg har været på en dejlig tur til Prag - det var så skønt!

Meget påsket og heldigvis blev vejret bedre

Karlsbroen - koldt {;o) 

Dagen efter var vejret meget bedre og vi var så heldige at se et brudepar ved det Astronomiske ur.
Vi boede ikke her, men det burde vi da have gjort!!

Vi gik rigtig meget (32 km) og så var det dejligt om aftenen at kunne smække benene op, se Bjørnebrødre og strikke og hækle
Og ham her.....jeg kan huske ham fra min barndom og det kan Hende den skønne også, han har eksisteret siden 1956, og jeg mener at han bare hed Mulvarp?


Jeg har endelig langt om længe fået taget billede af min Knap nok, med hjemmelavede knapper. Helle havde noget helt perfekt stof liggende og vupti - 10 knapper {;o)

 Jeg er blevet færdig med endnu en trøje der så også mangler knapper - jeg har fået stof fra Helle og skal kun lige have købt overtræksknapper

Jeg har også strikket strømper (!! what? mig?? - ja men kun når Hende den skønne spørger!)
De er strikket i Zauberball og endnu et par er igang

Jeg er også blevet færdig med mit Sismofyt tørklæde

Det er ikke blevet så stort, men flot er det altså!





9 kommentarer:

  1. Skøn tur i har haft. Selvfølgelig skulle i da have boet hotel Lippert. Dit sismofyt tørklæde er blevet megaflot...det gad jeg godt strikke en dag, med eller uden sismofyt garn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en dejlig tur og hvis jeg kommer til Prag igen, skal jeg helt sikkert bo på Hotel Lippert :)

      Slet
  2. Sikken en skøn tur I har været på. Jeg har aldrig været i Prag. Du har godt nok fået mange fine ting færdige. Hjemmelavet knapper, er det så billigere end købe knapper?

    SvarSlet
    Svar
    1. Prag er en meget hyggelig by, masser af historie, små gader - og desværre så jeg kun acryl garn :( Det er måske lidt billigere at lave knapperne selv, men de bliver mere specielle og helt sikkert unikke :)

      Slet
  3. Åh, Prag er så skøn! Sikke en dejlig tur i godt selskab. Strømperne er rigtig fine! Sjalet er også fantastisk. Rigtig sismofytfarve!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en meget hyggelig by og det allerbedste selskab - jeg er vild med mit sismofytsjal :)

      Slet
  4. Fik I fine batikmalede æg med hjem fra dejlige Prag? Jeg købte de smukkeste æg dernede i 1974, som stadig hænger og pynter hver påske, sammen med de hjemmemalede :-)
    Fine strikkesager - og det er da et helt skønt sjal 😍

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, vi fik faktisk ikke nogle æg med hjem, der var ellers rigig mange af dem :) Det er en meget hyggelig by {;o)

      Slet
  5. Hold da op, hvor har du været produktiv - jeg elsker sismofytter, men troede faktisk ikke man kunne få dem mere - meget fint tørklæde :-) Og tænk, at du er begyndt at lave stofbetrukne knapper - men det er også flot - dejlig trøje med rigtig mange knapper og lækre sokker :-)

    SvarSlet